Ce este SEO? - Optimizare Site Profesională

În cele ce urmează vom analiza lucrurile de bază pe care trebuie să le cunoști în ceea ce privește procesul de optimizare SEO a site-ului web, o disciplină pe care trebuie să o cunoști. Destul de simplu putem spune, SEO este termenul folosit pentru toate metodele pe care le puteți utiliza pentru a va asigura vizibilitatea site-ului web și a conținutului acestuia în paginile motoarelor de căutare (SERP). Metodele variază de la practicile tehnice pe care le utilizezi în spatele site-ului web pe baza "on-page SEO" cât și cele utilizate pentru a creștere vizibilitatea site-ului prin campanii de marketing, social media, etc. În prezentul articol discutăm despre vizibilitatea și cât de "la îndemână" este site-ul web în căutările organice pentru anumiți termeni de căutare. Rezultatele organice se referă la cele care apar în mod natural pe pagină și nu prin campanii plătite.

De ce ai nevoie de SEO? Ce inseamnă optimizarea site-ului web

Construirea unei arhitecturi puternice a site-ului web și furnizarea unei navigări clare vă ajută ca motoarele de căutare să indexeze site-ul mai rapid. Acest lucru, oferă de asemenea vizitatorilor o experiență bună și încurajează vizitele repetate fapt pentru care Google acordă mai multă atenție cu privire la experiența utilizatorilor. Când vorbim despre traficul site-ului web venit din motoarele de căutare, procentul poate fi substanțial și probabil cel mai clar indicator al procesului de optimizare SEO. Sugestiile cu privire la traficul unui site web din anul 2014 este că 64% provin din căutările organice, 2% din social media, 6% din campanii plătite, 12% accesare directă și 15% din alte surse. Acest lucru corespunde și datelor noatre, traficul în proporție de 70-75% provine din căutările organice. În anul 2015 s-a constatat că Google reprezintă mai mult de 90% din traficul global organic. Așa că ai nevoie de o prezență puternică în Google, dar câte de puternică? Ei bine, potrivit studiilor noastre, rezultă că prezența în primele cinci rezultate reprezintă 67,60% din click-uri, iar rezultatele de la șase la zece reprezintă doar 3,73%.


Cum îți poți îmbunătăți prezența în motoarele de căutare prin optimizarea profesională a site-ului?

RELEVANȚA

Motoarele de căutare încearcă să furnizeze cele mai relevante rezultate interogării unui solicitant, indiferent dacă este vorba de un răspuns simplu la întrebarea "care e capitală României?". Modul în care motoarele de căutare furnizează aceste rezultate se bazează pe proprii algoritmi interni, pe care probabil nu îi vom afla nicioadata, dar există factori care pot fi siguri că vor influența aceste rezultate și că toate se bazează pe relevanță...de exemplu: locația, istoricul căutării, oră din zi / an, etc.

CALITATEA CONŢINUTULUI

Publicați în mod regulat articole utile, videoclipuri sau alte tipuri media care sunt populare. Întotdeauna scrieți pentru oameni, nu pentru motorul de căutare. Una din cele mai importante chei. Practic, nu vă îngrijorați de cuvintele cheie și concentrați-va pe experiența utilizatorului.

EXPERIENȚA UTILIZATORULUI

Există multe avantaje SEO pentru a oferi cea mai bună experiență posibilă pentru utilizatori. Aveți nevoie de un site ușor de navigat, care să poată fi găsit, cu legături interne relevante și un conținut original.

VITEZA SITE-ULUI

Cât de repede se încărca site-ul web devine un punct tot mai important pentru motoarele de căutare. Google s-ar putea să înceapă să eticheteze rezultatele care sunt găzduite pe pagina mobilă accelerată (AMP). Timpul standard de încărcare a unui site web trebuie să fie de max. 3 secunde.

DISPOZITIVELE MOBILE

Site-ul web și conținutul afișat trebuie să fie corect optimizat pentru orice dimensiune sau dispozitiv mobil. Rețineți că Google pune foarte mare preț pe un design responsive.

AUTORITATEA SITE-ULUI

Un site web își câștigă autoritatea prin încrederea utilizatorilor sau nișa în care operează, alte site-uri web și alte motoare de căutare. În mod normal, o legătură de la un site web cu o autoritate mare este foarte valoroasă, deoarece este văzut ca un vot de încredere. Cu cât aveți mai multe asemenea legătură către site-ul web cu atât va crește și popularitatea.

LINK-URI INTERNE

Am vorbit despre avantajele pe care le oferă o navigare clară și ușoară, dar există și o practică pe care editorii și scriitori o pot face atunci când publică articole pentru a atrage trafic în jurul site-urilor web și care pot conduce la o mai mare încredere pentru Google: link-uri interne.

Legaturile interne au multe avantaje:

Oferă publicului mai multe opțiuni de informare. Atât timp cât sunt relevante și folosiți un text de ancorare clar (cuvintele evidențiate în orice link) vă poate ajuta să reduceți rata de respingere a utilizatorului și totodată vă ajută să îmbunătățiți clasamentul pentru anumite cuvinte cheie. Dacă vrem ca acest articol să se poziționeze pe cuvântul cheie "Optimizare Site SEO" atunci le putem lega la alte postări prin înserarea link-urilor interne. Acest lucru îi va spune lui Google că această postare este relevantă pentru persoanele care caută "Optimizare Site SEO". Prin acest lucru, Googlebot va avea o idee mai bună în legătură cu utilitatea postărilor și va acorda o încredere continului.

DESCRIERI META / ETICHETE TITLE

O descriere META nu vă îmbunătățește neapărat clasamentul în căutări, dar trebuie obligatoriu să le completați înainte de a publica un articol, deoarece poate ajuta în creșterea șanselor de a atrage potențiali vizitatori.

Descrierea META este paragraful scurt care apare sub URL-ul site-ului web în rezultatele căutării. Descrierea META trebuie să se rezume la maxim 160 de caractere și trebuie să fie relevant cu conținutul articolului în site.

Etichetele TITLE sunt folosite pentru a indica motoarelor de căutare și vizitatorilor despre ce este vorba în site-ul web, în cel mai concis și exact mod posibil. Cuvintele cheie din eticheta TITLE sunt evidențiate în rezultatele motorului de căutare, precum și în fila browserului.

Poți completa etichetă TITLE în interiorul zonei < head>:

< head>

< title>Titlul relevant< /title>

< /head>

Ar trebui utilizate cuvintele cheie relevante care descriu pagina web precum și propriul nume de brand. Utilizați numai cuvinte cheie relevante , dar cel important lucru pe care trebuie să-l luați în considerare este să nu uitați să scrieți pentru oameni, nu pentru motorul de căutare.

SCHEMA MARKUP

Puteți face ca rezultatele căutării să fie mai atractive prin adăugarea schemei de marcare în codul HTML al pagînilor. Acest lucru vă poate ajuta să transformați rezultatele căutărilor într-un loc mai bogat, adăugând evaluară de stele, evaluări ale clienților, imagini sau alte informații utile.

MARCAREA IMAGINILOR

Multe persoane uită să includă atributul "alt" atunci când încărca imagini în conținutul lor, de aceea acest pas nu trebuie să îl treceți cu vederea, deoarece Google nu poate "vedea" imaginile dar poate "citi" textul "alt". Adăugând o descriere în atributul "alt" al imaginii, crește șansele ca imaginile să apăra în Căutarea de imagini Google.

CONŢINUT ORIGINAL

În loc să preiei articole în stil "en-gros" de pe alte site-uri dar cu nici o însemnătate pentru procesul SEO, poți încerca să publici articole cu conținut original. Articolele amănunțite, utile și practice pot duce la victorii uriașe pe termen lung în ceea ce privește traficul și ocuparea unor poziții foarte vizibile în căutări.

TITLURI / LINK-URI PERMANENTE

Multe persoane uită să includă atributul "alt" atunci când încărca imagini în conținutul lor, de aceea acest pas nu trebuie să îl treceți cu vederea, deoarece Google nu poate "vedea" imaginile dar poate "citi" textul "alt". Adăugând o descriere în atributul "alt" al imaginii, crește șansele ca imaginile să apăra în Căutarea de imagini Google.